2017. május 10.

Eurovíziós Dalfesztivál 2017

 2017. május 10.    0 megjegyzés    

Ciao a tutti!


Nos, mivel lassan elkezdődik a verseny, ideje közzétennem ezt a kis véleményt is. 2015-ben és 2016-ban is sikerült ezt a listát összeállítanom, csak azoknak sajnos nyoma veszett, de remélem, hogy ez hosszabb életű lesz. Abszolút szubjektív a sorrend, nem befolyásolt benne senki és semmi, csak a dalok (a színpadképet és a videoklipet megpróbáltam figyelmen kívül hagyni). Az elődöntők és a nagy döntő során hallottak alapján némileg módosulhat a sorrend, ezért elnézést kérek. Nektek ki a kedvencetek idén? Kit szerettek a legkevésbé? Kommentben áruljátok el.

Végleges módosítás: május 14.


43. Litvánia
Fusedmarc - Rain of Revolution
Meg kell mondjam, hogy a cím láttán valami nehézkes, érzelmes, drámai balladára számítottam. Erre kaptunk egy elektronikus valamit... Igazság szerint nem nagyon tudom értelmezni a dalt, és nincs is más hozzáfűznivalóm azon kívül, hogy nem tetszik. Talán még annyi, hogy meg merném előlegezni Litvániának az idei verseny legkevesebb pontszámát.

42. San Marino
Valentina Monetta & Jimmie Wilson - Spirit of the Night
Valentina neve eléggé ismerős lehet azoknak, akik egy ideje folyamatosan nézik a dalversenyt. 2012-ben indult először, de nem került be a döntőbe, ahogy 2013-ban sem. Az áttörés 2014-ben érkezett, amikor a Maybe c. dalával kvalifikált a fináléba, de eléggé hátul végzett, ha jól emlékszem. San Marino azóta sem jutott be a döntőbe, és ha jól érzem, idén sem lesz túl sok esélye. Tucatdal, tucatszöveg, zeneileg sem egy nagy durranás. És azt sem rejtem véka alá, hogy szerintem Valentinának nem kéne tovább próbálkoznia a dalversennyel. Adja át a fiataloknak a stafétabotot.

41. Montenegró
Azt hiszem, bátran kijelenthetem, hogy minden évben van egy-egy olyan induló, akik gyakorlatilag nulla hanggal jönnek el a versenyre. Bár Montenegró idén jobban teljesít, mint tavaly San Marino, ennek ellenére szerintem a kalapos csókát mégis többen megjegyezték, mint a fonott copfos csávót (Conchita 2?). Nem különösebben fogott meg a dal, szintén a 'futottak még' kategória indulói közé sorolnám. A copfjáról egy dolog jutott eszembe: oh, man, your head was attacked by a huge snake!

40. Oroszország
Julia Samoylova - Flame is Burning
A legfrissebb hírek szerint Oroszországot idén kizárták a versenyből, mert az énekesnő 2015-ben elvileg illegálisan tartózkodott a Krím-félszigeten, koncertezés céljából, és emiatt három évre kitiltották Ukrajnából. Ehhez inkább nem fűzök semmit, mert nem szeretnék politizálni, de lenne pár ötletem, hogy mi az igazi indok. A dal maga nagyon unalmas, egysíkú, és Julia hangja sem jött be.

39. Németország
Levina - Perfect Life
Csak én vagyok az egyetlen, akinek az első három másodperc alatt a Titanium ugrott be? Oké. Aláírom, hogy 2017-ben már elég nehéz egyedit és újat hozni a dalversenyre, és sokszor hallunk olyan motívumokat, amik jól ismert dalokra, netán korábbi évek indulóira emlékeztetnek minket. De ez durva húzás volt a németektől. MÉG A HANGNEM IS UGYANAZ! Ja, és van még egy szám, amit a refrénben használtak fel. A dallam totál felismerhető. Ne már, gyerekek. Ez csak valami vicc, ugye? Koppintás az egész. Két-három dalból én is össze tudok ollózni egy eurovíziós számot...

38. Görögország
Eleinte úgy gondoltam, hogy nem rossz. A tempóváltás megmentette a biztos haláltól, mert a kezdeti lassúság még jobban megölte volna a dalt. De jobban végiggondolva dög unalom az egész, túl kommersz. Klisé a szövege, a szerkezete, és ezek mellett Demy még hamisan is énekelt. Nem lett a kedvencem.

37. Ciprus
Hovig - Gravity
Ez a dal is egy kicsivel előrébb foglalt helyet, talán az erejéből adódóan. De második hallgatásra, akárcsak kommersz társai, ez is visszaesett. Zeneileg abszolút nem nagy durranás, a szövege szerintem kifejezetten gyenge lett, és ezeken sajnos a ritmus ereje nem sokat segített. Nem látok sok esélyt a döntőbe kerülésre.

36. Ukrajna
O. Torvald - Time
Ukrajna idén elég gyengén fog muzsikálni a döntőben, azt hiszem, bár a tavalyi győzelem után itt már bármi megtörténhet. De nem hiszem, hogy ezzel sikerülne duplázni, mert ahhoz ez a dal túl klisé. Elég sok hasonló alternatív metál dalt hallottunk már a dalversenyek során. Nem különösebben fogott meg, a 'futottak még' kategóriába sorolható. Térjünk vissza Verka Serduchkához, köszönöm.

35. Szlovénia
Omar Naber - On My Way
Szerintem ez a dal kapja idén a legklisébb szöveg és legunalmasabb dal díjakat. Szívem szerint az utolsó helyre tettem volna, de még mindig hallgathatóbb, mint a litván induló. Ha majd egy kicsit zeneelméletesebb hangulatomban leszek, meg fogom számolni, hány hangnemet emelkedett az elejétől a végéig, mert szerintem sok volt.

34. Málta
Ballada, de nem a legjobb. Zeneileg egész jól lett kivitelezve, vannak benne szép motívumok, viszont elég semmitmondó szövege van. Összességében semmi extra. Leginkább egy romantikus film betétdalaként tudnám elképzelni, ahhoz elég nyálas, már bocsánat. Korábban sokkal előrébb foglalt helyet a listámon, de visszacsúszott, ami gondolom, nem túl meglepő.

33. Írország
Lehet, hogy az íreknek ideje lenne egy kis szünetet tartani? Ugyan még mindig ők tartják a győzelmi rekordot, de ezt könnyen lehet, hogy Svédország hamarosan meg fogja dönteni (azért remélem, hogy nem ebben az évben). 2011 óta nem sikerült bekerülniük az első tíz helyezett közé, három év óta a döntőbe sem sikerült beverekedniük magukat, és ez szerintem idén sem lesz másképp. Egyébként a dal aranyos, csak nagyon unalmas. (És néhány helyen szegény srácnak olyan hangja van, mint egy lánynak.)

32. Spanyolország
Manel Navarro - Do It for Your Lover
Aranyos, talán ez illik rá legjobban. Könnyed stílusa van, Manel hangja is kellemes a fülnek, olyan kis nyárias szám. Bár a szövegével nem vagyok kibékülve, és itt az angol részre gondolok (a spanyolhoz sajnos nem sokat konyítok). Nem tudom, mennyire lesz befutó a fináléban. Első körben top tízes volt nálam, de utólag már egyáltalán nem tűnik annak. Jobb lett volna, ha Mirelát küldik, de a spanyol nemzeti döntő kicsit botrányosra sikerült (bővebben ITT).

31. Grúzia
Tamara Gachechiladze - Keep the Faith
Legelőször ez a dal valahol a középmezőnyben végzett, aztán visszacsúszott az utolsó előtti helyre, de most megint úgy gondolom, hogy talán mégsem annyira rossz. Csak elég sok ilyen jellegű dal megfordult már a történelemben. Tamara hangja erős és szép, a dalhoz is illik, de a klisé szöveg (és cím) miatt nem hatott meg túlságosan.

30. Norvégia
Norvégia idén akár megint elkaphatja a döntő pillanatát, ha jól sikerül teljesítenie az elődöntőben. Kellemes kis dal, annak ellenére, hogy szintén nem túl nagy szám (idén elég sok középszerű szám indul a versenyen, ami nem jó). Pozitív, hogy a hangulata nem depressziós, hanem pörgős, vidám. Az utolsó refrén előtti átvezető részt viszont nem tudom hova tenni. Úgy hangzik, mintha hamisan énekelne a csávó, de gondolom, hogy direkt van így csinálva.

29. Svájc
Tömeggyártmány, akárcsak az idei dalok nagy része, de még a hallgatható kategóriába tartozik. Tetszik a címe, ugyanakkor elég lapos a dal, nagyon kommersz. Nem sok esélyt látok rá, hogy bekerül a döntőbe, de ha mégis, akkor hátul fog végezni. (Lehet, hogy Svájcnak sem ártana egy kis szünet, ami a dalversenyt illeti?)

28. Albánia
Ezen is rengeteget gondolkoztam, hogy hová is soroljam. Sok minden tetszik benne, ugyanakkor van, ami taszít. Habár szöveg és zene terén sem sikerült túlságosan ütősre, valahogy talpon tud maradni, és megállja a helyét. Amit kiemelnék, hogy néhány helyen érthetetlen a szöveg Lindita kiejtése miatt, ez pedig levon a dal értékéből. Nem gondolom, hogy bejutna a döntőbe, ahhoz talán nem elég erős. De ez az Eurovízió, itt sosem lehet tudni, mi fog történni. Kérjük vissza Rona Nishliut és Elhaida Danit.

27. Örményország
Artsvik - Fly With Me
Ennél a dalnál említeném meg, hogy amíg megírtam ezt a bejegyzést (és az élő adások után is), néhány helyen cserélődött a sorrend. Ez a dal volt már jóval hátrébb is, mert semmi extrát nem találtam benne, a szövege sem valami különleges (főleg, hogy alig van benne értékelhető szöveges rész). Élőben nem volt olyan rossz. Egyetlen emlékezetes dolog van benne, hogy hozza az örményekre jellemző keleties stílust. Hastáncosok számára pont ideális dal.

Ha jól számolom, innen jönnek a döntőseim.

26. Hollandia
Szerintem ez volt az a dal, amin a legtöbbet gondolkoztam, hogy a jobbak, vagy a rosszabbak közé tartozik. Van benne valami, ami nagyon tetszik, de van, ami taszít. A három lány hangja szerintem különlegesen szól együtt, viszont a dal nem sikerült a legerősebbre. Csupán a hollandoktól megszokott stílust hozzák, mint eddig jó pár éve. Egy kis szerencsével viszont a döntőbe kerülés sem lehetetlen.

25. Izland
Leginkább tutorial videók alá tudnám elképzelni. Középszerű, főleg a szövege feledhető, de még mindig a jobbik kategóriába tartozik. Az elején a döntőseim között volt, de sajnos kikerült onnan. Az élő adás nem volt rossz, hangilag egészen megállta a helyét (élőben jobban tetszett, mert kevésbé volt macskanyávogás jellegű, mint a stúdiófelvételen).

24. Ausztria
Idén van néhány olyan dal, ami hajaz más előadók stílusára - Justin TimberlakeDavid Guetta, és most Ed Sheeran is megjelent, habár nem annyira nyilvánvalóan, mint az előbb említettek. Csak az elejére mondanám, hogy Ed stílusából indult ki, mert a refrénre más irányt vesz a dal. Kellemes, hallgatható, aranyos, de könnyen feledhető.

23. Szerbia
Tijana Bogicevic - In Too Deep
Azt hiszem, ezt a dalt a ritmusa mentette meg a kínhaláltól. Így, hogy egy kis életet vittek a ritmusba, hallgatható lett. Ennek ellenére a középszerű dalok táborát erősíti, de nem rossz. A ma megszokott stílust hozza. Esélyes, hogy bekerül a döntőbe.

22. Lettország
Egy kicsit férfias hangja van a csajnak a dal elején, de ez adja talán az egészben a különlegességet. Igazság szerint nem tudom megmondani, mi volt az, ami megfogott benne, de megtetszett. Talán a ritmusa. Sokadik hallgatás után viszont túlságosan monotonnak találtam. Leginkább egy tutorial videó alatt tudnám elképzelni. Aminata kínzó sikításai után a tavalyi és az idei dalt is felüdülés hallgatni.

21. Fehéroroszország
Avagy Story of My Life. Ugye, mennyivel jobban hangzik a saját nyelvükön? Megmondom őszintén, eleinte nem tartottam annyira érdekesnek, de aztán rájöttem, hogy ez egy jó dal. Vidám, nem kommersz, és ami a legfontosabb: nem angol nyelvű. És ez egyáltalán nem zavaró. Az oroszok kizárásával ugyan csökkent a jó helyezés esélye, de látok még némi reményt. Kár, hogy az elődöntőben nem volt elég erős a produkció, én az alapján nem juttattam volna tovább.

20. Azerbajdzsán
Megvan a keleties stílus, ami az azeriekre is jellemző, ám ez jobb színben tűnt fel, mint örmény ellenfele. Hallgatható, bár egészen biztos, hogy nem lesz a kedvencem. Van benne egy-két olyan pillanat, ami kifejezetten tetszik, és természetesen vannak olyan részek is, amiket legszívesebben kivágnék belőle. Például a komplett refrént, egyszerűen idegesít.

19. Ausztrália
A füstös hangszín fogott meg legelőször, azt hiszem. Maga a dal nem egy nagy durranás, de Isaiah hangjával sokat javítottak rajta. Ennek ellenére az eddig hallott három ausztrál induló közül ez a dal tetszik a legkevésbé (nálam még mindig Guy Sebastian vezet, sajnálom). A döntőbe is bekerülhet, viszont az ottani helyezését nem tudom megítélni.

18. Horvátország
Jacques Houdek - My Friend
Amikor megláttam, hogy olasz része is lesz a dalnak, eléggé megörültem (mostanában bolondulok az olasz nyelvért, nézzétek el nekem). Aztán meghallgattam, és csalódnom kellett, bár nem igazán tudom, miért. Ennél a dalnál belenéztem a klipbe, és megdöbbenve láttam, hogy ugyanaz a srác énekel végig, kétféle technikával, ami azért egy kicsit különleges és figyelemfelkeltő. Élőben nagyon jól sikerült visszaadnia a duett jelleget, és sokat nőtt a szememben.

17. Románia
Ilinca & Alex Florea - Yodel It!
Eddig csak arról beszéltem, hogy idén nem hallottam semmi komoly újítást, Románia viszont rácáfolt erre, nem is akárhogyan. Az elmúlt években is volt arra példa, hogy feltűnt egy-egy különlegesebb zenei- vagy énektechnika (operakontratenordubstep), és most már a jódlizás is ide sorolható. Ennek ellenére a dal nem sikerült túl erősre, bár tény, hogy Ilinca hangjára egészen biztosan sokan fognak emlékezni. Kis szerencsével bekerülhet a döntőbe. Tényleg illik az idei verseny témájához. #CelebrateDiversity

16. Csehország
Ha jól emlékszem, első körben a legjobb tíz dal közé soroltam, aztán meggondoltam magam. Elismerem, nem rossz, és szépnek is szép, de nem elég jelentős. Egyértelműen a jobb dalok táborába tartozik, és azt sem tartom kizártnak, hogy bekerül a döntőbe, de nem várok tőle sokat. Az tetszik benne a leginkább, hogy Martinának nagyon nyugtató hangja van. (És jó ismét hallani, hogy a csehek is tudnak angolul, bár a kiejtésen még lehetne csiszolni.)

15. Svédország
Tavaly Justin Bieber, idén Justin Timberlake stílusban jelentkezik Svédország. És ez ciki, mert a svédek tudnak valamit, amit a többi ország nem, és ez nagyon-nagyon alulmúlja azt a szintet, amit képviselni szoktak. Robin hangja sem tetszik különösebben. Nem lehetett neki könnyű kezdeni, és elég idegesnek is tűnt (a néger háttérénekes volt a leglazább, őt nagyon bírtam). Annak ellenére, hogy nem tetszik, piszok módon belemászott a fülembe.

14. Franciaország
Kezdjük azzal, mi nem tetszik: a kétnyelvűség. Nem konkrétan azzal van a bajom, hogy angol részek is vannak benne, hanem a kiejtéssel. Köztudott, hogy a franciák elég rosszul beszélik az angolt (ez alól valamennyire kivétel a tavalyi induló), szóval én biztos, hogy hanyagoltam volna az angol refrént. Ettől függetlenül jó kis dal, hallgatható, de nem várok tőle sokat a döntőben, tekintve, hogy az élő verzióban nagyon gyenge Alma hangja.

13. Belgium
Blanche - City Lights
Az elején komolyan azt hittem, hogy egy pasi énekel, ugyanakkor ez a hangszín adja a dal egyik különlegességét. Bár szerintem ez a regiszter kicsit mély a lánynak. Eleinte nem volt annyira az én világom (a tagolatlan, folyondárszerű szerkezete miatt), viszont sokadik hallgatás után már egészen megtetszett. Ezért is jött előre rengeteg helyet a listán (a legelején az utolsó előtti helyen állt). Ez a dal is valamilyen szinten újítás, hiszen nem hétköznapi stílusú.

12. Bulgária
Ballada, szintén a jobbik fajtából. Azt hiszem, eredetileg a negyedik-ötödik hely környékén volt, és bár visszacsúszott, még mindig tetszik. Nem érzem azt, mint elég sok dalnál, hogy több elemből lett összefoltozva, és szinte tapinthatóak a határok. Megvannak itt is a részek, de összetartoznak, egymásból épülve alkotnak egy egészet. Bulgária is sokat fejlődött, bár Poli Genovától messze elmarad.

11. Izrael
A srác most nagyon boldog lehet, hiszen az elmúlt két évben is szerepelt a dalversenyen, de csak háttérénekesként. Most viszont sikerült kitörnie, és ehhez az érzéshez szerintem remekül illik a dal. A címe akár még erre is utalhat. Igazság szerint ez is 'mai dal', amiből elég sokat hallhatunk a rádióban, de valahogy mégis jól sikerült. A második refrénben a népies elem kifejezetten jó ötlet, sokat dob rajta. Viszont a befejezés nem tetszik, mert olyan, mintha félbehagyták volna, aztán elfelejtették, és gyorsan valamit a végére improvizáltak.

És akkor jöjjenek a pontok!

10. Macedónia (1 pont)
Macedónia ilyet is tud? Meglepődtem... Aki utazás vagy munka közben rádiót hallgat, elég sok hasonló stílusú számmal találkozhat, ennek ellenére ez hallgathatóra sikerült. Kicsit a La Roux zenéjére emlékeztet, bár jóval elmarad attól a szinttől. Mindenesetre egész jó lett, és ez is simán bekerülhet a döntőbe. A refrénje kifejezetten tetszik. Nagyon sajnálom, hogy nem jutott be a döntőbe.

9. Finnország (2 pont)
Művészdal, mint a művészfilm, csak zenei formában. Nagyon megosztó, én is sokat gondolkoztam rajta, hogy tetszik-e, vagy sem, de végül megláttam benne a különlegességet, a szépséget. Kitűnik a mezőnyből, mert lassú, ugyanakkor nem áll egy helyben. Most pedig hagyom előtörni a korcsolyarajongó énem, és elképzelek hozzá egy gálaprogramot. Vérzik a szívem, hogy nem került be a döntőbe, pedig szerettem volna kétszer hallani. Tényleg illik az idei verseny témájához. #CelebrateDiversity

8. Olaszország (3 pont)
Ha jól tudom, ezt tartják az egyik legesélyesebbnek a győzelemre. Egész jó dal lett, kellemes hallgatni, és megint csak a füstös, kicsit rekedtes hang kitűnik a mezőnyből. Az olasz nyelvről pedig inkább nem is beszélek, mert holnap estig dicsérhetném. Viszont nem leszek kibékülve a dallal, ha nyer, mert az Il Volo nekem jobban tetszett, és nekik kellett volna két éve nyerni. Ennek ellenére ez az egyik legnagyobb esélyes, az a gorilla mindent visz.

7. Egyesült Királyság (4 pont)
Igen, ballada. Igen, lassú. De könyörgök, hallgasd meg! Ez valami csoda. Amikor legelőször hallottam a dalokat, akkor ez tetszett a legjobban, és még most is nagyon bejön, bár a dobogóról már lecsúszott. De megvett kilóra. Az angolok az elmúlt években nem szerepeltek túl rózsásan, és talán ezért is lepett meg, hogy egy ennyire jó dallal vágtak neki idén a versenynek. Jó lenne, ha elöl végezne.

6. Észtország (5 pont)
A magyar dal után, azt hiszem, ez volt az első, amit meghallgattam, és már akkor is egészen tetszett. Az észtek is sokat fejlődtek a dalgyártás terén (tavaly kicsit alulértékelték Jürit, de ez részletkérdés). A ritmust és a hangszíneket is nagyon eltalálták, bár Koit hangja nem jön be a magas részeknél, és az az érzésem, hogy ezt a dalt inkább csak Laura viszi a hátán. Összességében bejön, és ettől a daltól is első tízes helyezést várok. A címe különösen tetszik. Csalódás volt számomra, hogy nem jutottak be a döntőbe.

5. Dánia (6 pont)
Őszinte leszek: ez a dal megfordult már a 30. hely környékén is. Eleinte a jobbak közé soroltam, aztán mégsem tetszett annyira, de most megint. Rájöttem, hogy amíg a többi dalnál a stúdiófelvételt szerettem meg, itt az élő adást, és ez sokat nyom a latba. Anjának durván jó hangja van élőben, ennyire tisztát és erőset ritkán hallani. Egymaga utalja a színpadot, és ezt a legtöbben nem tudják.  Az elmúlt három évhez képest rengeteget léptek előre a dánok.

4. Lengyelország (7 pont)
Ha most valaki megkérdezné, hogy mi tetszik ebben a dalban, nem tudnék konkrét választ adni rá. Jó, és kész. Talán a hangulata fogott meg, és az, hogy nem annyira klisé, mint a legtöbb induló. Van ereje, és van benne egyfajta sötétség, ami különleges. Megmondom őszintén, hallottam egy élő felvételt, és Kasia nagyon bizonytalan volt, csúszkált a hangja. Féltettem is kicsit az elődöntőben, de nagyon meggyőző volt, odatette rendesen.

3. Portugália (8 pont)
Ez is művészdal, akárcsak a finn, és szintén nagyon megosztó. De erről egyből el tudtam dönteni, hogy tetszik. Olyan kávéházi hangulata van, de lehet, hogy csak én vagyok ezen a véleményen. Annak ellenére, hogy nem értek belőle egy árva mukkot sem, tetszik, talán ezért is. Idén szinte mindegyik dal angol nyelven van, szóval piros pontot adok azoknak az indulóknak, akik vállalták az efféle másságot. Az tetszik még benne igazán, hogy tényleg szívét-lelkét beleadja az egészbe. Meg is könnyeztem az elődöntős produkcióját, és a döntőben tőlem mindenképp kap egy szavazatot. Tényleg illik az idei verseny témájához. #CelebrateDiversity

2. Magyarország (10 pont)
Őszinte leszek: nem szeretem a népies stílust, és a roma zenét sem. Amikor kiderült, hogy Joci fogja képviselni Magyarországot, ki voltam akadva, és szidtam a dalt. Aztán többször is meghallgattam, és megtetszett. Főleg az, hogy bár magyar nyelven énekel, mégis érti mindenki a mély mondanivalóját, a fájdalmat, ami belőle árad, és legfőképpen az őszinteséget. Egy pillanatig sem éreztem azt, hogy rájátszana az egészre, vagy nem élné át igazán. Ez számára a tökéletes dal, és biztosan fantasztikus érzéssel tölti el, hogy élete első saját dala ekkora nemzetközi sikernek örvend, ugyanis nagyon sok országból odavannak érte (Thaiföldről is). Először valahol a 23. hely környékén volt a listámon, de rájöttem, hogy nem rossz, sőt. Magyarország is újat mutat idén. Ez az egyediség akár még be is jöhet, bár nem hiszem, hogy valaha is meg fogjuk nyerni az Eurovíziót. Mindenesetre jó helyezést várok. Az elődöntős produkciót megkönnyeztem. Tényleg illik az idei verseny témájához, talán ez a leginkább. #CelebrateDiversity

1. Moldova (12 pont)
Ez egy elég erős dal Moldovától, és meghozhatja a régen várt sikereket. Ez is 'mai dal', de sokszor meg tudnám hallgatni egymás után, akkor sem unnám meg. Nagyon tetszik! Szeretem az ilyen könnyed stílusú, pörgős, nyárias dalokat. Táncolni támadna kedvem, amint meghallom. Az is tetszik, hogy mintha ők maguk sem vennék komolyan az egészet, csak bolondoznak a színpadon. Epic Sax Guy a 2010-es produkciójukhoz hasonlóan most is remekül nyomja. Király!


Legjobb női hang: Lucie Jones
Legrosszabb női hang: Viktorija Ivanovskaja (Fusedmarc)
Legjobb férfi hang: Pápai Joci
Legrosszabb férfi hang: Slavko Kazelic
Legjobb duó: Koit Toome & Laura
Legrosszabb duó: Valentina Monetta & Jimmie Wilson
Legjobb banda: Sunstroke Project
Legrosszabb banda: Fusedmarc
Legjobb előadás: Salvador Sobral
Legrosszabb előadás: JOWST & Aleksander Walmann
Legjobb dal: Salvador Sobral - Amar pelos dois
Legrosszabb dal: Valentina Monetta & Jimmie Wilson - Spirit of the Night
Legszebb nő: Jana Burceska
Legkevésbé szép nő: Svala
Leghelyesebb férfi: Imri
Legkevésbé helyes férfi: Slavko Kazelic
A leginkább alulértékelt dal: Norma John - Blackbird
A leginkább túlértékelt dal: Francesco Gabbani - Occidentali's Karma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése